I hjärtat av bergslagen

Bli medlem hos oss på Saxå Golfklubb

Som medlem hos oss på Saxå Golfklubb har du tillgång till en tillgänglig bana där det är lätt att komma ut och spela. Vi kommer under säsongen att ordna ett flertal utbildningar för er som inte har Grönt Kort. Våra tidigare intensivutbildningar har varit väldigt populära där du efter en dags utbildning får komma ut och spela golf.

De som går en kurs hos oss får ett väldigt bra pris på medlemsavgiften under den första säsongen.
Kurser kommer att läggas ut under Aktiviteter.

Är du nyfiken på att prova på golf, kontakta oss!

Medlemsavgifter 2024

Våra medlemsavgifter för säsongen 2024
Pricing
Juniorer t.o.m. 12 år
Juniorer t.o.m. 17 år
Juniorer t.o.m. 21 år
Studerande t.o.m. 25 år
Seniorer
Vardagsmedlemmar
Distansmedlem (min 6 mil fr. Saxå)
Greenfeemedlem Distans
Greenfeemedlem Vardag
Passiv medlem
Familjeavgift Max
80+ betalar 50%
Säsongshyra golfbil
2 500 kr*
*Vid grönt kort-kurser erbjuds kurs och säsongens medlemskap för 1 500 kr för nya golfare
Juniorer upp till 19 år 500 kr
*Säsongshyran av golfbil ger ingen förtur vid andra bokningar utan gäller i mån av tillgång endaste på Saxå Golfklubb.

I avgifterna ovan ingår medlemsavgift om 500:-, resterande del är spelavgift som varierar beroende på typ av medlemsskap. Arbetslån om 400:- faktureras och återbetalas efter arbetsinsatser såsom deltagande vid arbetsdagar, värvande av sponsor eller medlemmar, arbete i kommiteér och andra överenskomna insatser.

Prova på golf

Vi är många medlemmar som gärna visar dig vår bana och den fantastiska sporten golf.
Givetvis ordnar vi klubbor så att du inte ska behöva köpa utrustning innan du provat.

Vi anordnar också kurser för dig som vill ta grönt kort.

Kontakta oss så ordnar vi så att du får komma till oss och prova på golf!