Bo & Spela

I hjärtat av bergslagen

Bo och spela

Varför inte unna sig en natt på Loka Brunn eller Hennickehammars Herrgård? Eller istället bo alldeles intill banan i stuga eller på Saxå Bruk som ägs av Carl Jan Granqvist?

Golfklubben har flera sammarbeten i närområdet runt banan, i menyn till vänster på sidan kan du se några av dem.

Hennickehammars Herrgård
Husbil & Husvagn
Loka Brunn
Saxå Bruk

Boka boende på Hennickehammars Herrgård

Boka boende och golf på Hennickehammars Herrgård. Golfpaketen innehåller logi i dubbelrum, smakrik trerättersmiddag och frukostbuffé. Utöver detta ingår greenfee på Saxå golfklubb – en av Sveriges vackraste banor med otrolig utsikt. Banans kupering och porlande vatten gör golfrundan till en utmaning och ett minne för livet.

Adress:
Hennickehammars Herrgård, Box 52 682 22 Filipstad
Boka golfpaket med boende på Hennickehammars Herrgård

Husbil & Husvagn

Välkommen att bo på vår ställplats med nära till allt.
150: per dygn inkl el och tillgång till dusch/toalett. Underlaget är grusparkering.
Om du inte ska spela golf 300:- per dygn i mån av plats

Kontakta Saxå Bruk på 0590-240 70 för att boka så att ni får tillgång till el, WC och dusch.
Öppettider 09:00- 17:00

Boka boende på Loka Brunn

Boka boende på anrika Loka Brunn. Där kan du kombinera en dag med spa, mat och golf hos oss på Saxå GK.
Boka boende på Loka Brunn

Saxå Bruk

Saxå Bruk, som är Värmlands äldsta, från år 1540, kom i min ägo 1984. Saxå Bruk ligger mellan Grythyttan och Filipstad, vackert beläget vid sjön Saxen.

Herrgården med flyglar, kavaljersbyggnad, Ernstmagasin och Lusthus är varsamt renoverade och omgärdas av en långsträckt park som övergår i Saxå Golfklubb, en av Sveriges skönast belägna 18-håls golfbanor.

Jag har öppnat denna historiska miljö för besökare och välkomnar Er gäster att bo i historiskt charmfullt inredda gästrum med hotellstandard.
Restaurang och Herrgårdscafé har öppet från midsommar till mitten av augusti varje år. Hotellrum med självhushåll går bra att boka 1 maj till 30 september.

Hälsningar från Er tillgivne,
Carl Jan Granqvist
Boka boende

Saxåns Stugby

Alldeles intill golfbanan finns en stugby där du kan hyra stuga eller lägenheter, fullt utrustad för självhushållning.
Vi samarbetar med golfklubben och kan erbjuda förmånliga priser för stuga eller lägenhet.

Är du inte sugen på att spela golf så går det också bra att bo här. Du bor i det vackra Värmland. Runt om finns svamprika skogar och fiskrika sjöar. Dessutom finns det massor av kultur i området då området är rikt på järnmalm och blev på så sätt grunden till Sveriges storhetstid.

Priser

Boende per person 500:-
Boende inklusive greenfee per person 750:- Konferenslokal & Bastu 550:-.
Golfbil 18 hål 225:-
Ställplats 200:-